تاسيسات گرمايشي ساختمان

قيمت ارز، تورم در بازار ايران، كسب و كار

تاسيسات گرمايشي ساختمان

۴۰۹ بازديد

داشتن محيطي امن و راحت براي زندگي و داشتن هواي مطبوع يكي از نيازهاي ضروري انسان ها مي باشد كه با ماشيني شدن زندگي ها استفاده از تاسيسات گرمايشي ساختمان و موتورخانه ها بسيار مورد توجه قرار گرفته است.

با استفاده از فناوري ها، سوخت ها و تاسيسات مختلف مي توان به راحتي به خواسته هاي خود دست يافت. از زمان هاي گذشته توليد و عرضه انواع تجهيزات تأسيسات گرمايشي ساختمان و موتورخانه مركزي از مورد توجه شركت هاي كوچك و بزرگ سازنده تجهيزات تأسيسات حرارتي قرار گرفته و با گذشت زمان و عوامل زيادي موجب پيشرفت و انتخاب بهترين محصول براي ايجاد گرمايش مطبوع ساختمان انتخاب نمود.

در اين مقاله به اختصار به بررسي تأسيسات گرمايشي ساختمان و موتورخانه مي پردازيم:

پكيج

پكيج ها از تجهيزات گرمايشي پرمصرف به خصوص در فصول سرد مي باشند كه در منازل و ساختمان هاي اداري نقش موتورخانه اي كوچك را دارد.

انواع پكيج از نظر موقعيت نصب به ديواري و زميني و از نظر نوع ساخت مصرفي به پنج دسته  گاز مايع، گاز شهري، گازوئيل، دوگانه سوز، برقي تقسيم مي شوند .

رادياتور

رادياتورها به عنوان ناقل دماي آب عمل مي‌كنند در واقع يك نوع مبدل حرارتي است كه گرما را از سيال يعني آب داغ در سيستم حرارتي گرفته و به محيط از طريق تماس سطحي با هوا و از طريق تابش گرمايي انتقال مي‌دهد.

جنس رادياتورها مي تواند متفاوت باشد از جمله به رادياتورهاي آلومينيومي، فولادي، مسي و چدني مي توان اشاره كرد.

به طور كلي رادياتور ها در انواع پره اي و پنلي توليد مي شوند.

از تفاوت هاي اين دونوع رادياتور ميتوان به تعمير پذير بودن اشاره كرد كه رادياتور پره اي در صورتي كه يك پره اش سوراخ شود امكان حذف همان پره را دارد اما در رادياتور پنلي اين مورد امكان پذير نيست و بايد كل رادياتور تعويض گردد. از معايب رادياتور پنلي مي توان به اين نكته اشاره كرد كه قابليت كم و زياد كردن ندارند.

هيتر

هيترها سيستم هاي گرمازايي هستند كه جهت گرم‎كردن فضاهاي فاقد سيستم‎‎هاي مركزي گرمايش و بزرگ مانند خشك‎كن‎ها و كارگاه‎هاي ساختماني، واحدهاي مسكوني و اداري، بانكها، سالنهاي، كارخانه ها و... نيز استفاده مي‎گردد.

هيترها از نظر نوع مصرف انرژي در انواع برقي، گازي، نفتي گازوئيلي توليد مي شوند.

يونيت هيتر

از دستگاه هاي يونيت هيتر براي گرم كردن محيط هاي بزرگ نظير سالن‌هاي سرپوشيده، سالن‌هاي كارخانجات و ... استفاده مي‌شود.

از انواع يونيت هيتر براي داشتن قدرت حرارتي زياد، جاگيري كمتر مخصوصاً در مدل‌هاي ديواري و سقفي، توزيع بهتر هواي گرم، سرعت زياد در گرم كردن فضا و قابليت نصب و پرتاب هوا به صورت افقي و عمودي استفاده مي شود.

از مزاياي استفاده از يونيت هيتر مي توان به راندمان بالا، انتقال گرماي يكنواخت،  قيمت مناسب و نصب اسان اشاره كرد.

در پست هاي آينده به بررسي ديگر محصولات مي پردازيم.

 

شركت پايا دما ارائه دهنده اطلاعات فني و تخصصي مفيد درباره محصولات تاسيسات و به نمايش گذاشتن آن ها، مناسب ترين قيمت ها و مشاوره و  تبادل نظر براي خريدي قابل اطمينان است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.