روند نقدينگي را مهار مي كنيم!

قيمت ارز، تورم در بازار ايران، كسب و كار

روند نقدينگي را مهار مي كنيم!

۳۸۶ بازديد

رئيس كل بانك مركزي با اشاره به حجم بالاي نقدينگي در كشور گفت: بانك مركزي باهمكاري بانك‌ها روند رشد نقدينگي را مهار و آن را در خدمت توليد واقتصاد كشور قرارمي دهد.

در جلسه عبدالناصر همتي با مديران عامل بانك‌ها مهمترين مسايل پولي و بانكي كشور بررسي و نقش بانك‌ها در ايجاد فضاي مناسب براي تداوم اميدبخش كسب وكار دركشور مورد تاكيد قرارگرفت.

به گزارش تجارت‌نيوز، رئيس كل بانك مركزي با اشاره به رهنمودهاي مقام معظم رهبري درباره كنترل وهدايت نقدينگي و جلسه اخير شوراي عالي هماهنگي اقتصادي در حضور سران قوا بر عزم نظام دركنترل نقدينگي و حمايت از سياست‌هاي بانك مركزي دراين زمينه تاكيد كرد.

وي درباره درآمدهاي ارزي كشور نيز تاكيد كرد: با وجود تلاش دولت ترامپ براي قطع درآمدهاي ارزي كشور تدابير مختلفي براي خنثي سازي آن انجام گرفته و بانك مركزي با قدرت ارز مورد نياز كالاهاي ضروري و اساسي ونيز مواد اوليه و كالاهاي واسطه‌اي كارخانجات و نيازهاي واقعي مردم را تأمين مي كند.

همتي با اشاره به اينكه تلاش دولت براين است كه دراين جنگ اقتصادي كمترين فشار ممكن به مردم وارد شود، ابراز اميدواري كرد كه روند جاري حداقل منجر به اصلاح الگوي مصرف و واردات كشور شود و كشور در مسير تعميق توليد ملي و توسعه صادرات قرارگيرد.

دراين جلسه مديران عامل بانكهاي كشور هم آمادگي خود براي همراهي وكمك به بانك مركزي دركنترل ومهارنقدينگي و نيز پشتيباني از فعالان اقتصادي اعلام و مقرر كردند در كنترل بازار ارز نيز با سياستهاي بانك مركزي همراهي كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.