۵۰۰ هزار خانوار قدرت خريد يك متر خانه هم ندارند

قيمت ارز، تورم در بازار ايران، كسب و كار

۵۰۰ هزار خانوار قدرت خريد يك متر خانه هم ندارند

۲۹۷ بازديد

به گزارش گروه اقتصادي خبرگزاري دانشجو، سيداحسن علوي با اشاره به افزايش حاشيه نشيني در كلانشهر‌ها به ويژه پايتخت به علت بالارفتن قيمت مسكن، گفت: متأسفانه به علت افزايش قيمت دلار و نوسانات حوزه ارز و طلا، قيمت مسكن در تهران بيش از ۵۰ درصد افزايش پيدا كرده است.

نماينده مردم سنندج و ديواندره در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: از طرف ديگر كاهش سود سپرده گذاري بانكي، موجب انتقال نقدينگي به حوزه مسكن شد كه اين مسئله در نهايت افزايش چشمگير و چند برابري قيمت مسكن را به دنبال داشت، همچنين كاهش سود، صاحبخانه‌ها را مجبور به افزايش اجاره بها مستاجران كرد.

وي افزود: اين شرايط فرآيندي را در عرصه شهرنشيني به ويژه پايتخت به وجود آورد، به طوري كه در اثر افزايش قيمت مسكن در حوزه خريد و رهن و اجاره، مستاجران در مناطق مياني و مركزي مجبور به زندگي در جنوب شهر و افراد حاضر در جنوب تهران، مجبور به مهاجرت به مناطق حاشيه‌اي و شهر‌هاي اقماري شدند.

اين نماينده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به طور حتم بحران حاشيه نشيني تبعات بسياري را براي مردم و مناطق جنوبي تهران به دنبال دارد، به طوري كه گسترش آسيب‌هاي اجتماعي در اين مناطق بيش از ديگر مناطق رخ مي‌دهد.

مهاجرت گسترده مردم تهران به مناطق جنوبي پايتخت/ استان البرز مقصد پايتخت نشينان

علوي گفت: در شرايط كنوني مستاجران ديگر اميدي به خريد خانه در تهران، حتي در مناطق جنوبي ندارند و جمعيت مناطق حاشيه‌اي و شهر‌هاي اقماري بيش از پيش در حال گسترش است، از طرف ديگر استان البرز نيز از وضعيت كنوني بي نصيب نمانده و جمعيت كثيري از پايتخت نشينان به اين استان نقل مكان كرده اند.

ضرورت تشديد قانون ماليات بر خانه‌هاي خالي

وي تصريح كرد: به نظر من امروز متوليان حوزه مسكن، بايد بحث تشديد ماليات بر خانه‌هاي خالي را جدي پيگيري كنند، زيرا بخشي از مشكلات امروز حوزه اجاره، به علت وجود خانه‌هاي خالي در پايتخت است.

۵۰۰ هزار خانوار ايراني قدرت خريد حتي يك متر خانه را هم ندارند/دولت چاره‌اي بينديشد

نايب رئيس كميسيون عمران مجلس، با اعلام اينكه بر اساس آمارها، حدود ۵۰۰ هزار خانوار ايراني قدرت خريد حتي يك متر خانه را هم ندارند، افزود: قطعا وزارت راه و شهرسازي و دولت بايد تمهيد مناسبي را از جمله مسكن استيجاري و مسكن حمايتي براي اين حوزه بيانديشند. /

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.