6 نكته در سرمايه گذاري

قيمت ارز، تورم در بازار ايران، كسب و كار

6 نكته در سرمايه گذاري

۲۴۵ بازديد

1. هرگز بر روي آنچه از آن اطلاعات نداريد سرمايه گذاري نكنيد

اغلب كساني كه در سرمايه گذاري شكست مي خورند مهم ترين علت اين امر را بي اطلاعي يا كم اطلاعي از مورد سرمايه گذاريشان مي دانند و حسرت مي خورند كه چرا مطالعه بيشتري نداشتند.

اين به اين معني نيست كه بر روي تكنولوژي هاي جديد يا آنچه در آن تخصص نداريد سرمايه گذاري نكنيد بلكه به آن معناست كه در مورد آنچه درآن سرمايه گذاري مي كنيد مطالعه كنيد و يا از مشاوران آگاه در آن زمينه استفاده كنيد.

2.ريسك پذير باشيد

چشم بسته عمل كردن به معناي ريسك پذير بودن نيست بلكه ريسك پذيري بدان معناست كه در عين اينكه عاقلانه عمل مي كنيد جسارت گرفتن تصميم هاي قاطع را داشته باشيد چراكه ترس بيش از اندازه موفقيت شما را به تاخير مي اندازد و حتي ممكن است آن را غيرممكن سازد.

3. رازدار باشيد

يك سرمايه گذار حرفه اي رازهاي حرفه اي اش را فرياد نمي زند و در هر محفلي از راز و رمز تجارتش سخن به ميان نمي آورد چراكه در عصر اطلاعات آنچه سبب تمايز شما از ديگران مي شود اطلاعاتتان است بنابراين برگ برنده خود را به رايگان حراج نكنيد.

4.اجتماعي باشيد

اين اصل به هيچ وجه با رازداري در تضاد نيست بلكه دقيقا مكمل اصل پيشين است . يك سرمايه گذار خوب با ساير همكاران , دست اندر كاران مورد سرمايه گذاري و حتي رقباي خود در ارتباط است چراكه حضور درفضا هاي حرفه اي معلومات شما را خواهد افزود و اعتماد به نفستان را دوچندان مي كند.

5.براي سرمايه گذاري پول اصل نيست

بسياري بر اين تصور اند كه براي آنكه يك سرمايه گذار موفق باشيم مي بايست حتما ثروتمند باشيم. درحالي كه اين تصور به هيچ عنوان صحيح نيست بلكه يك سرمايه گذار موفق از كمترين سرمايه بيشترين سود را مي برد و به اين ترتيب به صورت مستمر به سرمايه اش مي افزايد.

بسياري از سرمايه داران مطرح معاصر افراد ثروتمندي نبوده اند بلك افرادي بوده اند كه از موقعيتشان بهترين بهره را برده اند.

6. طمع نكنيد

بسياري از سرمايه گذاران به اين آسيب طمع دچار شده اند و حتي كل دارايي خود را از دست داده اند. بنابراين وسوسه هاي سود عالي را با ديده ترديد بنگريد و تلاش كنيد معقولانه تصميم بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.